EP0014162A1 - Track section for miniature vehicle circuits - Google Patents

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EP0014162A1
EP0014162A1 EP80400143A EP80400143A EP0014162A1 EP 0014162 A1 EP0014162 A1 EP 0014162A1 EP 80400143 A EP80400143 A EP 80400143A EP 80400143 A EP80400143 A EP 80400143A EP 0014162 A1 EP0014162 A1 EP 0014162A1
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plate
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road section
road
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Withdrawn
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EP80400143A
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French (fr)
Inventor
Jacques Delorme
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Sa Heller Dite Ste
Heller SA
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Sa Heller Dite Ste
Heller SA
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    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63HTOYS, e.g. TOPS, DOLLS, HOOPS OR BUILDING BLOCKS
    • A63H18/00Highways or trackways for toys; Propulsion by special interaction between vehicle and track
    • A63H18/02Construction or arrangement of the trackway

Abstract

In this track section, the conducting blades 1b placed edgeways in a plate 2 forming the "roadway" are connected electrically and mechanically to the corresponding blades of the adjacent sections by snap-fastening means comprising, on the one hand, a notch 8 and, on the other hand, an elastic portion 17, 18, 19 catching into this notch. These snap-fastening means are covered by a covering portion 10 of the plate 2 which covers the join between the blades and provides continuity of the "roadway" of the track formed by assembled sections. <IMAGE>

Description

La présente invention est relative aux circuits de véhicules électriquesminiatures du type dans lequel chaque véhicule est entraîné par un moteur électrique recevant son énergie de frotteursen contact avec des lames conductrices noyées de chant dans la route du circuit et dépassant légèrement la surface de celle-ci.The present invention relates to miniature electric vehicle circuits of the type in which each vehicle is driven by an electric motor receiving its energy from wipers in contact with conductive blades embedded in the path of the circuit and slightly protruding from the surface thereof.

Plus particulièrement, l'invention concerne des sections de route constituant de tels circuits de véhicules électriques miniatures,More particularly, the invention relates to road sections constituting such circuits of miniature electric vehicles,

L'inconvénient majeur des circuits connus de ce genre (décrits par exemple dans les brevets US. N° 3 206 122 et 4 106 695) réside dans le fait qu'à la jonction des sections, les interconnexions des lames conductrices correspondantes sont assurées par des coudes plus ou moins prononcés pratiqués dans les lames elles- mêmes et logés dans des alvéoles prévus à l'une ou aux deux extrémités de la section de route.The major drawback of known circuits of this kind (described for example in US Patents No. 3,206,122 and 4,106,695) lies in the fact that at the junction of the sections, the interconnections of the corresponding conductive strips are ensured by more or less pronounced bends made in the blades themselves and housed in cells provided at one or both ends of the road section.

Ces coudes qui sont apparents à la "chaussée" de la route, non seulement sont peu esthétiques, mais surtout empêchent les véhicules de progresser convenablement, car à la jonction des sections, ceux-ci ont tendance à bondir ou à perdre leur direction. Par ailleurs, les coudes des lames conductrices sollicitent beaucoup les frotteurs des véhicules par accrochage ou autre ce qui en provoque une usure rapide.These bends which are apparent on the "road" of the road, not only are unattractive, but above all prevent vehicles from progressing properly, because at the junction of the sections, they tend to jump or lose their direction. Furthermore, the elbows of the conductive blades place a high stress on the friction of the vehicles by hooking or otherwise, which causes rapid wear.

L'invention a pour but de fournir une section de route dépourvue de cet inconvénient.The invention aims to provide a road section devoid of this drawback.

Elle a donc pour objet une section de route pour circuits de véhicules automobiles électriques miniatures, comportant une plaque isolante définissant par l'une de ses faces, la chaussée de la route , un certain nombre de lames conductrices d'alimentation électrique des véhicules étant noyées de chant dans la plaque de manière que l'un de leurs bords fassent légèrement saillie de la face supérieure de la plaque, les bords d'extrémité de la section de route comportant pour chaque lame conductrice, un alvéole s'étendant longitudinalement, tandis que le bord d'extrémité opposé de la section présente une saillie longitudinale de forme complémentaire à l'alvéole et destinée à pénétrer, lors de l'assemblage avec une section voisine, dans l'alvéole correspondant de celle-ci, ladite section étant caractérisée en ce que chaque alvéole de la plaque est couvert par une portion de surface supérieure de celle-ci se raccordant sur la surface supérieure de la section voisine, et en ce que chaque lame est conformée à chacune de ses extrémités de manière à constituer des moyens d'encliquetage pour la solidarisation de la section avec des sections voisines, moyens d'encliquetage qui sont disposés en-dessous de ladite portion de surface et qui assurent simultanément la connexion électrique entre les sections voisines lorsqu'elles sont assemblées.It therefore relates to a road section for miniature electric motor vehicle circuits, comprising an insulating plate defining by one of its faces, the roadway of the road, a certain number of conductive strips for the electrical supply of vehicles being drowned in song in the plate so that one of their edges protrudes slightly from the upper face of the plate, the end edges of the road section comprising for each conductive strip, a cell extending longitudinally, while the opposite end edge of the section has a longitudinal projection of shape complementary to the cell and intended for penetrate, during assembly with a neighboring section, into the corresponding cell of the latter, said section being characterized in that each cell of the plate is covered by a portion of upper surface thereof connecting to the upper surface of the neighboring section, and in that each blade is shaped at each of its ends so as to constitute latching means for securing the section with neighboring sections s, snap-fastening means which are arranged below said surface portion and which simultaneously provide the electrical connection between the neighboring sections when they are assembled.

Grâce à ces caractéristiques, la jonction entre les lames de sections adjacentes est entièrement cachée à la vue, tandis que la chaussas de la route formée par les faces supérieures alignées des plaques ne présente plus aucune discontinuité. Les véhicules même lorsqu'ils se déplacent à grande vitesse ne subissent donc plus de chocs et progressent régulièrement, tandis que l'usure des frotteurs ou capteurs de courant montés sous les véhicules est considérablement réduite.Thanks to these characteristics, the junction between the blades of adjacent sections is entirely hidden from view, while the road casing formed by the aligned upper faces of the plates no longer has any discontinuity. Even when moving at high speed, vehicles no longer suffer shocks and progress regularly, while wear and tear on contact shoes or current sensors mounted under vehicles is considerably reduced.

D'autres caractéristiques et avantages de l'invention apparaîtront au cours de la description qui va suivre, donnée uniquement à titre d'exemple et faite en se référant aux dessins annexés, sur lesquels ;

  • - la Fig.l est une vue en perspective d'une section de route montrant notamment la forme des extrémités des lames conductrices conçue suivant l'invention;
  • - la Fig.2 est une vue en coupe verticale, à plus grande échelle,de la jonction entre deux sections de route voisines, un véhicule étant montré schématiquement pour faciliter la compréhension de l'invention;
  • - la Fig.3 est une vue en coupe horizontale suivant la ligne 3-3 de la Fig.2, montrant une partie de deux sections de route voisines à l'endroit de la jonction de deux lames conductrices;
  • - la Fig.4 est une vue en coupe verticale analogue à celle de la Fig.2, les deux sections voisines étant représentées juste avant leur assemblage;
  • - la Fig,5 est une vue en coupe horizontale selon la ligne 5-5 de la Fig,4; et
  • - les Fig.6 et 7 sont deux vues analogues à celle de la Fig.5, mais montrant deux stades ultérieurs d'assemblage des sections de route.
Other characteristics and advantages of the invention will emerge during the description which follows, given solely by way of example and made with reference to the accompanying drawings, in which;
  • - Fig.l is a perspective view of a road section showing in particular the shape of the ex hoppers of the conductive strips designed according to the invention;
  • - Fig.2 is a vertical sectional view, on a larger scale, of the junction between two neighboring road sections, a vehicle being shown schematically to facilitate understanding of the invention;
  • - Fig.3 is a horizontal sectional view along line 3-3 of Fig.2, showing part of two neighboring road sections at the junction of two conductive strips;
  • - Fig.4 is a vertical sectional view similar to that of Fig.2, the two adjacent sections being shown just before their assembly;
  • - Fig, 5 is a horizontal sectional view along line 5-5 of Fig, 4; and
  • - Fig.6 and 7 are two views similar to that of Fig.5, but showing two subsequent stages of assembly of the road sections.

La section de route représentée à titre d'exemple sur les Figures est destinée à faire partie d'un jeu de circuit pour véhicules électriques miniatures comportant au moins deux véhicules qui sont sensés effectuer une course automobile, par exemple.The road section shown by way of example in the Figures is intended to be part of a circuit game for miniature electric vehicles comprising at least two vehicles which are supposed to perform a motor race, for example.

Chaque véhicule V (Fig.2) comporte un châssis A, monté sur des roues B et animé par un moteur électrique C qui, par une transmission D entraîne les roues arrière , par exemple. Le véhicule V peut suivre deux pistes Pa ou Pb du circuit matérialisées sur les sections de route (Fig.l), un dispositif de direction (non représenté) monté dans chaque véhicule pouvant assurer le changement de piste par exemple lors d'un dépassement.Each vehicle V (Fig. 2) comprises a chassis A, mounted on wheels B and driven by an electric motor C which, by a transmission D drives the rear wheels, for example. The vehicle V can follow two tracks Pa or Pb of the circuit materialized on the road sections (Fig.l), a steering device (not shown) mounted in each vehicle being able to ensure the change of track for example when overtaking.

D'une façon connue en soi, les véhicules sont commandés à distance tant en vitesse qu'en direction par des ensembles de commande à raison d'un par véhicule et au moyen desquels les joueurs peuvent actionner les véhicules.In a manner known per se, the vehicles are controlled remotely both in speed and in direction by control assemblies at the rate of one per vehicle and by means of which the players can operate the vehicles.

Dans chaque section de route, les pistes Pa et Pb sont matérialisées par un jeu de trois lames conductrices la; 2a, 3a et Ib, 2b et 3b noyées de chant dans une plaque de base 2 définissant par sa face supérieure la chaussée de la route. Ces lames dépassent de cette face d'une faible hauteur pour permettre le contact avec des frotteurs E montés en-dessous du châssis A de chaque véhicule V.In each section of road, tracks Pa and Pb are materialized by a set of three conductive strips 1a; 2a, 3a and Ib, 2b and 3b embedded in song in a base plate 2 defining by its upper face the road surface. These blades protrude from this face by a small height to allow contact with wipers E mounted below the chassis A of each vehicle V.

Dans le cas représenté, les lames la et Ib sont par exemple des conducteurs de masse, tandis que les lames 2a,2b et 3a, 3b sont des conducteurs de tension auxquels des potentiels variables peuvent respectivement être appliqués par l'intermédiaire des ensembles de commande mentionnés ci-dessus. Pour affecter des conducteurs de tension déterminés à chaque véhicule, l'un des frotteurs E de chaque véhicule est décalé transversalement par rapport au frotteur analogue de l'autre véhicule. Ainsi un frotteur de chaque véhicule est toujours en contact soit avec les lames 2a ou 2b, soit avec les lames 3a ou 3b.In the case shown, the blades 1a and 1b are for example ground conductors, while the blades 2a, 2b and 3a, 3b are voltage conductors to which variable potentials can respectively be applied via the control assemblies mentioned above. To assign determined voltage conductors to each vehicle, one of the wipers E of each vehicle is offset transversely with respect to the analog wiper of the other vehicle. Thus a wiper of each vehicle is always in contact either with the blades 2a or 2b, or with the blades 3a or 3b.

La plaque de base 2 comporte deux parois latérales 3 qui en forment les rives et qui sont destinées à assurer le guidage latéral des véhicules miniatures.The base plate 2 has two side walls 3 which form the edges thereof and which are intended to provide lateral guidance for the miniature vehicles.

Les sections voisines d'un circuit sont assemblées grâce à des jeux d'alvéoles et de saillies auxquels sont associés des moyens d'encliquetage associés aux Lames alignées des sections.The neighboring sections of a circuit are assembled by means of sets of cells and projections to which are associated latching means associated with the aligned blades of the sections.

Sur les Fig.2 à 7 on a représenté à titre l'exemple, la jonction entre deux sections voisines au niveau de la lame 1b, l'agencement au niveau des autres la- nes étant identique.In Fig. 2 to 7, the example is shown, the junction between two neighboring sections at the level of the strip 1b, the arrangement at the level of the other strips being identical.

On voit que la lame lb est logée dans une rainure longitudinale 4 de la plaque 2, rainure qui abou- cit, à une extrémité de la plaque 2, dans un alvéole 5 dont La section transversale est rectangulaire. L'une des parois latérales 6 de l'alvéole 5 prolonge une paroi de la rainure 4 de sorte que la lame 1b suit cette paroi jusqu'- au voisinage du bord d'extrémité de la plaque 2. L'extrémité de la lame Ib présente un biseau 7 qui se termine en-dessous de la surface supérieure de la section. Par ailleurs, une découpe 8 qui, en l'occurence est une encoche, de préférence de forme rectangulaire est ménagée dans la lame 1b 'près de l'extrémité de celle-ci. Cette encoche 8 qui s'ouvre vers le bas délimité à l'extrémité de la lame un bec 9 formant élément de retenue. On notera en particulier que l'alvéole 5 est délimité vers le haut par une portion de recouvrement 10 formant partie intégrante de la plaque 2 et assurant la continuité de la surface supérieure ou "chaussée" de celle-ci.It can be seen that the blade 1b is housed in a longitudinal groove 4 of the plate 2, a groove which ends, at one end of the plate 2, in a cell 5 whose cross section is rectangular. One of the side walls 6 of the cell 5 extends a wall of the groove 4 so that the blade 1b follows this wall up to the vicinity of the end edge of the plate 2. The end mate of the blade Ib has a bevel 7 which ends below the upper surface of the section. Furthermore, a cutout 8 which, in this case is a notch, preferably of rectangular shape, is formed in the blade 1b 'near the end of the latter. This notch 8 which opens downwards delimited at the end of the blade a spout 9 forming a retaining element. It will be noted in particular that the cell 5 is delimited upwards by a covering portion 10 forming an integral part of the plate 2 and ensuring the continuity of the upper surface or "floor" thereof.

L'extrémité de la rainure 4 opposée à l'alvéole 5 aboutit à un évidement 11 qui est défini par une saillie 12 à section transversale en forme de L et dans lequel s'étend librement l'extrémité correspondante de la lame 1b. La saillie 12 présente des dimensions complémentaires à celles de l'alvéole 5 et sa face supérieure 13 est située légèrement en-dessous de la face inférieure de la portion de recouvrement 10, tout en étant située nettement en-dessous de la surface de la plaque 2 formant la chaussée de la. route.The end of the groove 4 opposite the cell 5 leads to a recess 11 which is defined by a projection 12 of L-shaped cross section and in which the corresponding end of the blade 1b freely extends. The projection 12 has dimensions complementary to those of the cell 5 and its upper face 13 is located slightly below the lower face of the covering portion 10, while being located clearly below the surface of the plate. 2 forming the roadway of the. road.

L'extrémité correspondante de la lame 1b présente une découpe 14 qui s'étend jusque dans la rainure 4 où elle est raccordée au bord supérieur de la lame par un biseau 15. La partie de la lame s'étendant dans l'évidement 11 présente tout d'abord une zone de transition formant un décrochement 16 qui la rapproche de la paroi verticale de l'évidement 11, puis une partie rectiligne 17 se raccordant à une partie d'accrochage 18, Celle-ci est constituée par une protubérance latérale ayant en l'oc- curence la forme d'un V dont l'arête est tournée vers l'extérieur. La lame se termine par une partie de rampe 19 légèrement inclinée vers l'intérieur par rapport au plan vertical défini par la lame lb. Cette partie en forme de rampe 19 facilite l'accouplement de la lame, avec celle de la section voisine.The corresponding end of the blade 1b has a cutout 14 which extends into the groove 4 where it is connected to the upper edge of the blade by a bevel 15. The part of the blade extending in the recess 11 has first of all a transition zone forming a recess 16 which brings it closer to the vertical wall of the recess 11, then a rectilinear part 17 connecting to a hooking part 18, this consists of a lateral protuberance having in this case the shape of a V, the edge of which faces outwards. The blade ends with a ramp portion 19 slightly inclined inward relative to the vertical plane defined by the blade 1b. This ramp-shaped part 19 facilitates the coupling of the blade, with that of the neighboring section.

La hauteur de la portion d'extrémité de la lame lb ne dépasse pas celle de l'évidement 11 et elle peut donc s'engager facilement en-dessous de la portion de recouvrement 10 de la section voisine.The height of the end portion of the blade 1b does not exceed that of the recess 11 and it can therefore easily be engaged below the covering portion 10 of the neighboring section.

On notera par ailleurs que, grâce au décrochement 16, la partie de la lame qui s'étend hors de la rainure 4 se trouve à l'intérieur des limites définies par l'évidement 11 de la saillie 12 et qu'elle se trouve ainsi protégée contre des détériorations lors de l'utilisation.Note also that, thanks to the recess 16, the part of the blade which extends outside the groove 4 is located within the limits defined by the recess 11 of the projection 12 and that it is thus protected against damage during use.

La tenue mécanique de l'assemblage de deux sections voisines est améliorée grâce à la présence d'une part d'une languette horizontale 20 prévue à la face inférieure de la plaque 2 tout en dépassant la face d'extrémité de celle-ci et s'étendant latéralement à peu près sur la moitié de cette plaque et, d'autre part, d'un évidement 21 de forme complémentaire ménagé en-dessous de la partie d'extrémité de la plaque 2 et destiné à loger la languette 20 correspondante de la section voisine.The mechanical strength of the assembly of two neighboring sections is improved thanks to the presence on the one hand of a horizontal tongue 20 provided on the underside of the plate 2 while projecting from the end face thereof and s extending laterally about half of this plate and, on the other hand, a recess 21 of complementary shape formed below the end portion of the plate 2 and intended to accommodate the corresponding tongue 20 of the neighboring section.

La plaque 2 est réalisée de préférence en une seule pièce moulée de matière plastique, les lames étant ensuite insérées dans leurs rainures.The plate 2 is preferably made in a single molded piece of plastic, the blades then being inserted in their grooves.

L'assemblage de deux sections voisines peut être examiné en se reportant aux Fig. 5 à 7, la position assemblée étant représentée sur la Fig.3,The assembly of two neighboring sections can be examined by referring to Figs. 5 to 7, the assembled position being shown in Fig. 3,

D'après ces figures, on peut constater que d'une part, grâce à la présence de la portion de recouvrement 10, la jonction entre les lames de contact ne peut en rien gêner les véhicules dans leur progression et d'autre part que la solidarisation longitudinale de deux sections voisines est assurée uniquement par les lames de contact, au niveau de leur encoche 8 et de leur partie d'accrochage en forme de V 18, éléments qui assurent en même temps la connexion électrique entre les lames alignées de sections assemblées.From these figures, it can be seen that on the one hand, thanks to the presence of the covering portion 10, the junction between the contact blades cannot in any way hinder the vehicles in their progress and on the other hand that the longitudinal connection of two adjacent sections is ensured only by the contact blades, at their notch 8 and their V-shaped hooking part 18, elements which at the same time ensure the electrical connection between the aligned blades of assembled sections .

Sur la Fig.l, on voit que dans chaque piste Pa ou Pb, les saillies 12 et les alvéoles 5 se trouvant à une extrémité d'une même section sont de préférence alternés, les saillies 12 et les alvéoles de l'autre extrémité étant bien entendu, alternés de façon complémentaire.In Fig.l, we see that in each track Pa or Pb, the projections 12 and the cells 5 being at one end of the same section are preferably alternated, the projections 12 and the cells of the other end being of course alternately complementary.

Les sections suivant l'invention peuvent présenter toute longueur souhaitée, leur forme pouvant naturellement être rectiligne comme représenté à la Fig.l, ou courbe.The sections according to the invention can have any desired length, their shape can naturally be rectilinear as shown in Fig.l, or curved.

Enfin, on notera que les moyens d'encliquetage des lames peuvent être réalisés de différentes façons, la forme représentée de la portion en V 18 et de l'encoche 8 complémentaire n'étant choisie qu'à titre d'exemple.Finally, it will be noted that the latching means of the blades can be produced in different ways, the shape shown of the V-shaped portion 18 and of the complementary notch 8 being chosen only by way of example.

D'autres moyens d'encliquetage équivalents à ceux représentés pourraient ainsi être réalisés par exemple en pratiquant un simple trou circulaire dans l'une des extrémités de la lame et en déformant l'autre extrémité de manière à y ménager un bossage latérale complémentaire audit trou.Other latching means equivalent to those shown could thus be produced for example by making a simple circular hole in one of the ends of the blade and by deforming the other end so as to provide a lateral boss complementary to said hole .

Claims (8)

1. Section de route pour circuits de véhicules automobiles électriques miniatures, comportant une plaque isolante définissant par l'une de ses faces, la chaussée de la route, un certain nombre de lames conductrices d'alimentation électrique des véhicules étant noyées de chant dans la plaque de manière que l'un de leurs bord fasse légèrement saillie de la face supérieure de la plaque, les bords d'extrémité de la section de route comportant pour chaque lame conductrice un alvéole s'étendant longidutina- lement, tandis que le bord d'extrémité opposé de la section présente une saillie longitudinale de forme complémentaire à l'alvéole et destinée à pénétrer, lors de l'assemblage avec une section voisine dans l'alvéole correspondant de celle-ci, ladite section étant caractérisée en ce que chaque alvéole (5) de la plaque (2) est couvert par une portion de surface supérieure (16)de celle-ci se raccordant sur la surface supérieure de la section voisine, et en ce que chaque lame (la,2a,3a,lb,2b,3b) est conformée à chacune de ses extrémités de manière à constituer des moyens d'encliquetage (8,18) pour la solidarisation de la section avec des sections voisines, moyens d'encliquetage qui sont disposés en-dessous de ladite portion de surface (10) et qui assurent simultanément la connexion électrique entre les sections voisines lorsqu'elles sont assemblées.1. Road section for miniature electric motor vehicle circuits, comprising an insulating plate defining by one of its faces, the road surface, a certain number of conductive strips of electric power supply of the vehicles being drowned in song in the plate so that one of their edges protrudes slightly from the upper face of the plate, the end edges of the road section comprising for each conductive strip a recess extending longitudinally, while the edge d 'opposite end of the section has a longitudinal projection of complementary shape to the cell and intended to penetrate, during assembly with a neighboring section in the corresponding cell thereof, said section being characterized in that each cell (5) of the plate (2) is covered by an upper surface portion (16) thereof connecting to the upper surface of the neighboring section, and in that each blade (la, 2a, 3a, lb, 2b, 3b) is shaped at each of its ends so as to constitute latching means (8, 18) for securing the section with neighboring sections, latching means which are arranged below said surface portion ( 10) and which simultaneously provide the electrical connection between the neighboring sections when they are assembled. 2. Section de route suivant la revendication 1, caractérisée en ce que l'une des extrémités (17, 18, 19) de chaque lame (la, 2a,3a et lb,2b,3b) s'étend librement au-dessus d'une portion de la saillie correspondante (12) de la plaque (2) et présente une protubérance latérale d'accrochage (18), tandis que l'autre extrémité de la lame présente une découpe (8) dans laquelle peut pénétrer élastiquement la protubérance latérale (18) de la lame correspondante d'une section voisine.2. Road section according to claim 1, characterized in that one of the ends (17, 18, 19) of each blade (la, 2a, 3a and lb, 2b, 3b) extends freely above d '' a portion of the corresponding projection (12) of the plate (2) and has a lateral hooking protuberance (18), while the other end of the blade has a cutout (8) in which the protuberance can penetrate elastically side (18) of the corresponding blade of a neighboring section. 3. Section de route suivant la revendication 2, caractérisée en ce que ladite saillie (12) présente en section transversale la forme d'un L dans l'évidement (11) de laquelle s'étend l'extrémité libre (17, 18,19) de la lame.3. Road section according to claim 2, characterized in that said projection (12) has in cross section the shape of an L in the recess (11) which extends the free end (17, 18,19) of the blade. 4. Section de route suivant l'une quelconque des revendications 2 et 3, caractérisée en ce que ladite protubérance latérale (18) présente la forme d'un V et en ce que ladite découpe (8) est une encoche découpée dans ladite lame, son ouverture étant dirigée vers le bas.4. Road section according to any one of claims 2 and 3, characterized in that said lateral protuberance (18) has the shape of a V and in that said cutout (8) is a notch cut out in said blade, its opening being directed downwards. 5. Section de route suivant l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisée en ce que ledit alvéole (5) présente une forme parallélépipédique et en ce que l'extrémité correspondante de la lame (la, 2a,3a et lb,2b,3b) est en appui contre l'une des parois yertica- les (6) de cet alvéole (5).5. Road section according to any one of claims 1 to 4, characterized in that said cell (5) has a parallelepiped shape and in that the corresponding end of the blade (la, 2a, 3a and lb, 2b , 3b) bears against one of the yertica walls (6) of this cell (5). 6. Section de route suivant l'une quelconque des revendications 2 à 5, caractérisée en ce que la portion terminale (19) de l'extrémité libre (17, 18, 19) de la lame (la, 2a, 3a et 1b, 2b,3b) constitue une rampe pour faciliter sa mise en prise avec l'extrémité de la lame correspondante d'une section voisine,6. Road section according to any one of claims 2 to 5, characterized in that the terminal portion (19) of the free end (17, 18, 19) of the blade (la, 2a, 3a and 1b, 2b, 3b) constitutes a ramp to facilitate its engagement with the end of the corresponding blade of an adjacent section, 7. Section de route suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, caractérisée en ce qu'à chaque extrémité de la plaque (2), les alvéoles (5) et les saillies (12) sont disposés en alternance.7. Road section according to any one of claims 1 to 6, characterized in that at each end of the plate (2), the cells (5) and the projections (12) are arranged alternately. 8. Section de route suivant l'une quelconque des revendications 1 à 7, caractérisée en ce qu'une languette (20) s'étend transversalement sur la moitié de chaque face d'extrémité de ladite plaque en prolongeant sa face inférieure et en ce que dans l'autre moitié de ladite face d'extrémité est ménagé un évidement (21) complémentaire à la dite languette (20).8. Road section according to any one of claims 1 to 7, characterized in that a tongue (20) extends transversely over half of each end face of said plate by extending its lower face and in this that in the other half of said end face is formed a recess (21) complementary to said tongue (20).
EP80400143A 1979-01-30 1980-01-30 Track section for miniature vehicle circuits Withdrawn EP0014162A1 (en)

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FR7902317 1979-01-30
FR7902317A FR2447739A1 (en) 1979-01-30 1979-01-30 ROUTE SECTION FOR MINIATURE VEHICLE CIRCUITS

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EP0014162A1 true EP0014162A1 (en) 1980-08-06

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ID=9221355

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EP80400143A Withdrawn EP0014162A1 (en) 1979-01-30 1980-01-30 Track section for miniature vehicle circuits

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FR (1) FR2447739A1 (en)

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